lördag 12 september 2009

-vakt.

Vi är hund vakt kväll. Lilla Kira ska sova här för första gången i sitt liv.
På gott och ont. Jag tycker att det är skönt att hon ska vara här så jag slipper hämta henne imorgon bitti. Å andra sidan undrar jag om hon kommer att sova så gott? Och jag då?
Köra till Helsingborg när man är supertrött med 2 hundar i bilen känns inte så lockande. Men det ska nog gå bra hoppas jag.
Ser ni en vit Caddy som det står Linjebud på sidan kan ni ju stanna för då sitter jag väl och sover =)

Jag är arg på Troja idag. Hon är inte så snäll. Jag berättade ju om lilla Malthe som hon blev så arg på i somras? Trodde väl att hon hade nån tillfällig mental störning just den dagen eftersom jag inte sett den sidan innan hos henne.
Idag när jag kommer hem från jobb, packar in kött i frysen, då kommer Tobbe(Morgans bror) farande, vrålarg, skriker på Troja att hon ska bura in sig. Jag blir väl lite siggi och frågar varför han gapar? -Hon har skadat valpen!
Jo då har Troja flugit på Vera, hoppat på henne så frambenet ligger under valpen, valpen kan inte resa sig och skriker. Nu blir jag svettig. Lördag som vanligt när det händer något.
Det tog en halvtimme innan Vera kunde gå som vanligt på frambenet.
Troja får komma ut ur buren och att är lugnt igen. Då kommer Conny(Morgans bror) för att lämna Kira och har sin valp med sig, Tora. Troja börjar gå på henne istället, morra och stå över henne, sådär så man vet att nu smäller det snart. Tro fan att hon inte lyssnar när jag skäller såklart. Så nu erkänner jag att jag var väldigt elak. Det blev en svans dragning eftersom hon stod under bordet och inte ville lyssna. Dock försvann locket i öronen direkt jag tog tag och då förstod hon vad buren betyder..

Jag tycker det är helt okej om hon vill vara ifred och säger till då. Men det är skillnad på att säga till och bli förbannad. Och vill hon vara ifred behöver hon ju inte gå efter valparna eller hoppa på dem.

Idag är hon billig.

1 kommentar:

  1. Aj då... verkar konstig att hon gör så för hon är ju så snäll.

    SvaraRadera